|
|
Odin
King
Registrován dne: 11-21-2005
Příspevků: 1154
|
|
Nějak jsem opominul druhou otázku, (A) útočné verze s věží s houfnicí nebo kanonem, se v LVT 1 a 3 nedělalo. Ale jednou mi někdo ( drahně let) ukazoval děsně nekvalitní fotku, kde bylo nejspíš LVT1 obložená pytlema s pískem a snad i s představnými pláty . Jde ovšem o to, zda ta mašina nebyla kaput a sloužila jako statická pevnůstka . Až si vzpomenu kdo, tak tu fotku pošlu. LVT(A)1 byla verze s věží s sedmatřicítkou na "podvozku" Aligátora,verze LVT (A)4 s věží 75mm houfnicí na stejným podvozku, LVT4 "Aligátor" s zadní rampou. Snad jsem na nic nezapoměl, jinak odpust vetchému starci...
Tento příspěvek byl 1 krát upraven, uživatelem Odin , naposledy 05-17-2006 at 18:46.
|
|
05-16-2006 20:11 |
|
Admin
Administrator
Registrován dne: 03-11-2005
Příspevků: 972
|
|
|
05-16-2006 20:18 |
|
Odin
King
Registrován dne: 11-21-2005
Příspevků: 1154
|
|
|
05-17-2006 18:45 |
|
Adamicz
Private First Class
Registrován dne: 12-27-2005
Příspevků: 5
|
|
quote: | Tento příspěvek původně napsal Admin
Verze LVT(A)-2 byla další vývojovým krokem LVT-2 „Water Buffalo“. Bylo to jediné vozidlo řady nesoucí označení (A) které nebylo vybaveno věží s dělem. Verze (A)-2 je výsledkem požadavku vydaného v průběhu roku 1942 armádou pod označením T33 na obrněný AMTRAC. Přestože verzím LVT-2 a LVT(A)-1 předcházel vývoj, v případě LVT(A)-2 byla vylepšení pancéřovaní začleněno do stávající konstrukce vozidla, aby bylo vyhověno požadavkům armády. Přestože si byly verze –2 a (A)-2 velmi podobné, lze mezi nimi najít několik nápadných odlišností, zejména v oblasti kabiny osádky.
Namísto velkých plexikových oken na přední části kabiny přišly pancéřové poklopy pro řidiče, které bylo možné otevřít či uzavřít v závislosti na okolní situaci. Na stropu kabiny se objevily rovněž pancéřové pokopy vybavené periskopy pro řidiče a radiooperátora. Pancéřování kabiny bylo zesíleno o 1,5“ a korby o ľ“, díky čemuž celková hmotnost vozidla vzrostla o více než jednu tunu. To vedlo k uměrnému snížení celkové hmotnosti nákladu, které bylo možné přepravit v nákladovém prostoru. Vnitřní konstrukce doznala jen jediné výrazné změny a tou byla instalace samosvorných nádrží, které snižovaly nebezpečí vznícení a explozi pohoných hmot. |
|
To je sice pekne, ale ty tu vysvetlujes rozdil mezi normalni seriovou verzi LVT-2 a LVT(A)2. Ja sem se ptal na rozdil mezi OPANCEROVANOU verzi LVT-2, kterou si tak v poli vojaci vylepsovali a LVT(A)2. Po opancerovani LVT-2 totiz byly kabiny stroju prakticky k nerozeznani. Stejne pruzory, poklopy, stejne pancerovani...
ostatne bez tyhle informace sem se obesel a uz sem napsal clanky o vsech variantach LVT serie z obdobi Druhe svetove valky. Vsechno je to tady: http://www.militarysource.wz.cz/usapoz31-45.htm . Link na stranky jako takove je tady: http://www.militarysource.wz.cz
Pokud tam najdete nejaky nejasnosti tak budu jen rad a ja to hned opravim
Tento příspěvek byl 5 krát upraven, uživatelem Adamicz , naposledy 05-21-2006 at 16:41.
|
|
05-21-2006 16:37 |
|
|
|
|
|